14.02.2020

Завдання -вивести залізничну станцію Кодима з переліку малодіяльних

Питанню відновлення залізничних вантажоперевезень по станції Кодима та недопущення її закриття  була присвячена робоча нарада, яка відбулась 13 лютого під головуванням Дмитра Крісанова. У обговоренні питання взяли участь голова районної ради Олег Чернійчук, керівники структурних підрозділів РДА, представники зацікавлених підприємств. 

Завідуючий сектором інвестицій та інновацій відділу економічного розвитку, торгівлі та виробництва РДА Вадим Мегіс проінформував присутніх про зміст селекторної наради по питанню «Малодіяльні залізничні станції з відвантаження сільськогосподарської продукції», яку 12 лютого провело Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Зокрема, розглядалось питання перспективи функціонування так званих малодіяльних станцій, які наразі перебувають під загрозою закриття через нібито недостатню кількість перевезення вантажів. На жаль, малодіяльною та збитковою АТ «Укрзалізниця» визнано і ст.Кодима.

З метою оптимізації роботи станцій та концентрації вантажної роботи на опорних станціях АТ «Укрзалізниця», в даний час введено в дію поетапне обмеження вантажної роботи на так званих малодіяльних станціях. Відповідно до проведеного АТ «Укрзалізниця» рейтинг-аналізу діяльності вантажних станцій та переліку малодіяльних вантажних станцій (за підсумками роботи у першому півріччі 2019 року), до рейтингу станцій, які підлягають закриттю або обмеженню роботи за підсумками роботи станцій АТ «Укрзалізниця» у першому півріччі 2019 року, потрапила й станція «Кодима».

Результати таких рішень та дій для Кодимщини лише негативні: район є аграрним і виробникам вкрай важливо мати вантажні перевезення саме залізничним транспортом. Проте, у зв’язку з підвищенням тарифів на перевезення залізницею, транспортування вантажів здійснюється великовантажним автотранспортом (часто-густо з порушенням граничних норм навантаження автівок) у результаті чого псуються та руйнуються дороги, які й так, часто-густо, перебувають у незадовільному стані. Навантаження на дороги з року в рік збільшується, що, зрештою, може призвести до катастрофічних наслідків.

Разом з тим, Укрзалізниця нібито демонструє готовність до діалогу та певного компромісу у цьому питанні. В даний час «Укрзалізниця» разом з профільними міністерствами, ОДА, райдержадміністраціями та об'єднаними територіальними громадами напрацьовуює механізм виведення залізничних станцій з переліку малодіяльних. УЗ готова застосувати всі можливі та дієві способи, щоб підвищити ефективність роботи таких станцій і вивести їх на оптимальну потужність.

Є певний поступ і у вирішенні долі так званого широкого перону – за інформацією АТ «Укрзалізниця» необхідні на реконструкцію кошти закладені, ремонт розпочнеться вже у цьому році.

За результатами обговорення питання голова РДА запропонував представникам зацікавлених підприємств (ВО «ОБЛПАЛИВО», ТОВ «Кодимський елеватор», ТОВ «Інтехмаркет», ТОВ «Соковий завод «Кодимський», ТОВ «Технолом») підготувати обґрунтовані пропозиції щодо необхідності функціонування залізничних колій та ст.Кодима для їх господарської діяльності, на основі яких райдержадміністрацією будуть підготовлені відповідні листи до облдержадміністрації та АТ «Укрзалізниця».