30.07.2019

ВИХІД Є - КАР’ЄРНИЙ РАДНИК В ДІЇ

З 1 січня 2019 року набрав чинності новий Порядок реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу. Це один з кроків модернізації служби зайнятості, що сприятиме продуктивному працевлаштуванню . Відповідно до Порядку, фахівець, який виконує функції кар’єрного радника, буде надавати допомогу клієнту впродовж усього процесу пошуку роботи.

Вони, насамперед, будуть покликані надавати послуги та нести відповідальність за сприяння у працевлаштуванні, виходячи з інтересів клієнта. При наданні послуг, кар’єрний радник повинен стати ланкою між клієнтом та потенційним роботодавцем. Тому, ключовим показником ефективності їх роботи буде швидкість та якість працевлаштування особи.

Функціональні обов’язки кар’єрних радників полягають, насамперед, у наданні допомоги громадянам усвідомити свої сильні особистісні якості, самостійно визначити наявні конкурентні переваги, зокрема, здібності, навички, та у допомозі при складанні індивідуального плану надання послуг або плану працевлаштування. Такі фахівці покликані навчити громадян самостійно здійснювати пошук роботи, готуватися до співбесіди та створити ефективне резюме. Підтримка клієнтів у прийнятті рішень, пов‘язаних з кар’єрою, наприклад, консультування з розроблення довгострокового плану професійного зростання, мотивація задля досягнення визначених цілей, навчання клієнтів долати психологічні перешкоди та спонукання їх проявляти активну та відповідальну позицію – є також функціями кар’єрних радників.

Під час роботи з клієнтом, кар’єрні радники, у разі потреби, мають надати громадянам інформацію про умови проходження формального чи неформального професійного навчання, розповісти про переваги самостійного навчання та перелік суб‘єктів освітньої діяльності.

Водночас, звертаємо увагу на те, що не завжди сприяння у працевлаштуванні з боку кар‘єрних радників може супроводжуватись організацією формального навчання, оскільки більшість клієнтів служби зайнятості вже мають професійну чи вищу освіту, тому кар‘єрні радники повинні об‘єктивно оцінити необхідність тривалого навчання. У таких випадках іноді буває достатньо посприяти у розвитку "м’яких" компетентностей особи – комунікабельності, ініціативності, персональної відповідальності. Також, саме кар’єрний радник може порадити клієнту скористатися сучасними освітніми пропозиціями. Але направлення особи на здобуття нової формальної освіти має стати винятком, а не постійним правилом, оскільки завданням кар‘єрного радника є не навчання, а працевлаштування громадянина.

Підсумовуючи, можна сказати, що окрім старту інституту кар’єрних радників, Державна служба зайнятості (ЦА) започаткувала програму навчання для адаптації співробітників до нового порядку обслуговування клієнтів служби. Відтепер кожен фахівець зможе не лише оволодіти навичками, необхідними для виконання функцій реєстратора та кар’єрного радника, а й впливати на розвиток власної компетентності, формуючи план професійного розвитку.

Вже впроваджені в діяльність служби зайнятості нові сервіси які будуть розвиватися і надалі, зокрема – інтернет-ресурс Державної служби зайнятості «Єдине соціальне середовище», «Електронний кабінет роботодавця», «Електронний кабінет пошукача роботи», «Електронна черга» для шукачів роботи, відеорезюме, відеопрезентації роботодавців та його вакансій, проведення он-лайн співбесід за сприяння служби зайнятості, он-лайн-сервіс «МОЯ ПРОФЕСІЯ: консультаційна мережа» та інтернет-платформа державної служби зайнятості "Профорієнтація та розвиток кар’єри".